مادر کرد عراقی که در دیدار مسعود بارزانی با افتخار از ایران می گوید
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.
<-Text3->





بازدید : 586
نویسنده : محمد رضا نجفی

به گزارش کوردپیام به نقل از شفاف، «عائشه طه عثمان»، مادری است که آرزو دارد روزهای تلخ پاییز ۹۳ تکرار نشود؛ روزهایی که به عزای سه تن از پسرانش نشست. تصور می کند برای هیچ مادری سخت تر از این نیست که بشنود سه فرزندش در یک روز کشته شده اند.


مسعود بارزانی در خانه مادر سه برادری که در نبرد داعش کشته شدند

به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، «عائشه طه عثمان» یکی از کردتباران عراقی است که در روز ۲۵ نوامبر سال گذشته، سه نفر از ۵ پسر وی در نبرد شدید داعش و نیروهی پیشمرگه کردستان در منطقه زمار کشته شدند. ملا مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز به دیدار وی رفته و با وی همدردی کرده است. مادر از درد و رنج کردستان در مواجهه با داعش می گوید و ملا مسعود نیز از حماسه فرزندان وی در مواجهه با این گروه ترویستی سخن می گوید.

 

مسعود بارزانی می گوید: «برادر بزرگ این خانواده از فرماندهان میدانی و عملیاتی نیروهای پیشمرگه بود. دو برادر دیگر وی برای دیدار با برادر بزرگ تر به شهر زمار رفته بودند که در همان زمان درگیری شدیدی بین نیروهای پیشروی داعش و نیروهای پیشمرگه رخ می دهد. گردان های پیشمرگه، جانانه مقاومت می کنند و دشمن تروریست را به عقب می رانند؛ اما یکی از تروریست های انتحاری، خودروی بمب گذاری شده را در نزدیکی نیروهای پیشمرگه منفجر می کند و در نتیجه آن، سه فرزند این مادر جان می دهند.»

 

داعش، تعدادی از عناصر پیشمرگه کردستان را به اسارت گرفته است.

در ادبیات این گروهک تکفیری، به نیروهای پیشمرگه «مرتد» می گویند.

 

 

مسعود بارزانی در دیدار با مادر این خانواده می گوید: «ما هرگز این حادثه، فرمانده ارزشمندمان مولود و برادران شهیدش احمد و نژاد را فراموش نمی کنیم. من برای همین موضوع امروز به منطقه سوران آمده ام تا ضمن تسلیت به عائشه و خانواده های شهدا، بر مقاومت کردها و شیعیان عراق در برابر داعش تأکید کنم.»

 

در این جا، رئیش حکومت اقلیم به صورت مستقیم، مادر قربانیان حمله داعش را خطاب قرار می دهد: «دیدار با شما برای ما افتخار بزرگی است. بر شرف شما درود می فرستم و می خواهم مرا به عنوان فرزند خود بپذیرید. از خداوند می خواهم بر زخم های شما و ما بابت این فاجعه مرحمی قرار دهد و بر صبر و استقامت همه ما بیفزاید. عذر مرا بپذیرید که با تأخیر خدمت شما رسیده ام.»

 


سربازان پیشمرگه در خاکریزهای نبرد علیه داعش

 

 

مادر این سه نفر اما محکم تر صحبت می کند: «این شهادت، افتخار و شرف بزرگی برای ما و خانواده مان بوده است. من دو پسر دیگر نیز دارم که پس از شهادت برادرانشان، آنان را به جنگ داعش فرستاده ام. تاریخ کردستان شهادت می دهد که ما همواره در کنار برادران عراقی و ایرانی علیه متجاوزان جنگیده و از مرزهای سرزمین خود دفاع کرده ایم.»

 

گفتنی است چندی قبل، وزیر جنگ کردستان و فرمانده عالی نیروهای نظامی پیشمرگه اعلام کرده بود جنگ با داعش از جنک با صدام نیز مشکل تر است. تا کنون نزدیک به ۱۰۰۰ نیروی نظامی پیشمرگه در جنگ علیه داعش کشته شده اند.

انتهای پیام /



:: موضوعات مرتبط: اخبار , سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: داعش،پیشمرگان،بارزانی، عراق ، داعش در عراق ، داعش در کردستان عراق ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: